tirsdag 16. februar 2016

Jobb

nå har jeg gått inn i min 3 uke med jobb, og det går veldig bra! De 2 første ukene har jeg kun jobbet på kjøkkenet nede. De har et kjøkken oppe som er kun for frokost. Nede har jeg lagd mye salater, smøret rundstykker og hjulpet tilbyder det trengs. Jeg får mye kjedelige arbeidsoppgaver som å kutte og rense mye grønnsaker, men det må bare gjøres. Jeg har lært mye på så liten tid, og vi gjør også mye morsomt. Jeg ble til og med satt til å jobbe alene og fikse salatbuffetene og smøre masse rundstykker alene. Det er veldig morsomt at det lar meg jobbe såpass mye alene allerede. Den uka her har jeg vært på frokostkjøkkenet og det er ganske kjedelig i forhold til nede. Der lager jeg eggerøre, steker bacon, deler opp grønnsaker og passer på og fyller på buffeten. De har veldig fin og stort utvalg på frokosten. Jeg har begynt klokka 6 siden jeg begynte, og klokka ringer 04:30 hver dag, så jeg er ganske sliten på kvelden og legger meg ganske tidlig. Jeg har fått god kontakt med de fleste jeg jobber med og jeg trives veldig bra, og de er flinke til å lære bort. Jeg lærer mye om østerriksk mat, som jeg lommer til å skrive mer om senere.
Her er fra salatbuffeten til nova-spa, de har 12 salater og 4 dressinger hver dag. Det er alltid fruktsalat, wurstsalat og kartoffelsalat (potetsalat) til buffeten på hotellet er det alltid 8 salater, 3 dressinger og mange forskjellige oljer.

Dette er fra da jeg smørte rundstykker, en dag smurte jeg 220 rundstykker. 
Jeg har ikke fått tatt så mye bilder siden det går veldig fort i svingene, men skal prøve å få tatt flere bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar