torsdag 14. april 2016

Siste dag på jobb

de siste ukene har jeg jobba mye sent. Fra mandager til onsdager har de a la carte på hotellet. Dette er noe jeg ikke er så vant til i Norge så det har vært veldig lærerikt og nyttig. Torsdag og fredag har de temabuffet som f.eks: steirerabend, habedere aus Wien, bella Italia og frühlingsgrill. Siste helga her måtte jeg dessverre jobbe både lørdag og søndag, noe som var litt synd siden det tross alt var siste helgen, men sånn er det med yrket at det blir en del helgejobbing. De siste dagene har gått så bra på kjøkkenet og jeg merker jeg virkelig har kommet inn i arbeidsrutinene her og tysken går kjempebra. I dag var min siste dag, siden jeg er så heldig at jeg har fri i morgen. Flyet til Norge går på lørdag 17:00.
Jeg merket at det var skikkelig vemodig og ta farvel med alle jeg har jobbet med, jeg ble helt målløs når jeg fikk en kurv med masse spesialiteter fra Graz. Før jeg reiste ble det prosecco og mange fine ord fra kjøkkensjefen Philipp. Jeg fikk både en og to tårer i øyekroken når jeg reiste derfra. Oppholdet her i Graz har virkelig vært så supert, jeg har lært så mye, både faglig og om meg selv. Jeg føler jeg har blitt litt tøffere som faktisk har tørt å reise fra lille trygge Torpa og til en såpass stor by (værtfall for meg). Jeg kommer til å se tilbake på denne tiden som noe jeg ikke kunne vært foruten og jeg er så glad for at jeg reiste. Dette er noe virkelig alle som har muligheten til burde gjøre. Man får minner for livet ved å reise til utlandet i 3 måneder. Det har værtfall jeg fått!

I morgen er det avskjedsmiddag hos Irmi, noe som jeg tror blir veldig fint. Jeg kjenner jeg gruer meg til å ta farvel med henne og familien. Det er en av de mest hjertelige damene jeg har møtt i mitt liv. Nå gjenstår det bare å pakke og vaske leiligheten også skal jeg nyte den siste dagen i Graz i morgen. Jeg håper reisen tilbake til Norge kommer til å gå gå bra, og at vi rekker flyet i München der vi skal mellomlande. Det skal bli ubeskrivelig godt å se venner, kollegaer og familie igjen, men jeg har blitt veldig glad i denne byen på tiden vi har vært her!
Dette er det jeg fikk i kurven av hotellet.

En siste selfie før vi tok farvel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar