søndag 28. februar 2016

En stund siden sist

forrige fredag fikk jeg fri i 4 dager, uheldigvis fikk jeg ikke vite det før på fredag ettermiddag så jeg fikk ikke planlagt så mye tross i at jeg hadde så mange dager fri. På lørdag gikk vi på kino og de andre dagene slappet jeg bare av og drev med litt diverse saker og ting.

På onsdag var min første dag på det varme kjøkkenet. Det var mye morsommere enn frokost og bare drive med kald mat. På torsdag var det gresk tema på lunsjen og dagen før lagde jeg maaaange grekiske grillspyd, jeg lagde også tzatziki, moussaka og gresk fruktsalat. På lørdag var jeg med på frokost og i dag hadde vi en stor italiensk brunsj. Dette var veldig morsomt og jeg synes det er artig at de har så mye temaer til måltidene.

På forhånd hadde jeg vært med å lagd panna cotta, tiramisu, frutti di mare salat, pesto og masse annet. Jeg ble satt til å stå ute på brunsjen og skjære opp parmaskinke. Dette var veldig skummelt, men også veldig morsomt at jeg fikk lov til å gjøre det! Jeg var veldig redd for å få mange spørsmål der jeg ikke skjønte hva de mente men det gikk overraskende bra!  Jeg brukte en gammel oppskjærsmaskin fra Italia, der jeg måtte sveive på et hjul for at den skulle skjære. Det var altså ikke noe elektrisitet, den synes jeg var veldig kul!
En gåtur på Shlossberg på mandag

Østerrikske epler på Lendplatz



Her er listen over alle rundstykkene og bakevarene til frokost og annet. Veldig vanskelig å lære seg navnene. 

Her er den fantastiske oppskjærsmaskinen. 



Restauranten var dekket til italiensk brunsj.

Det eneste som er negativt med å jobbe på det varme kjøkkenet er at vi begynner 8 og vi får ikke pause før 16.00! Vi er da ferdige 16.30 så jeg synes det opplegget er helt merkelig. Jeg får dessverre ikke tatt så mye bilder av maten, men passer dårlig å dra fram telefonen hver gang vi har laget noe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar