torsdag 28. januar 2016

Wien!

Mandag ettermiddag reiste vi til Wien. Vi kjørte bil sammen med Irmi, mannen hennes og den ene datteren hennes. Turen tok ca 2 timer. Vel fremme sjekket vi inn på et hotell og ikke lenge etterpå tok reiste vi ut i byen for å se på Stephansdom og for å spise. Vi spiste på hard rock cafe, der hadde de veldig god mat og vi var stappmette etterpå!

Dagen etter var det tid for sightseeing. Jeg føler jeg har blitt ganske god på å være turist og bare gå rundt og se nye ting. Vi skulle egentlig besøke schatzkammer, men selvfølgelig var det stengt der på tirsdager. Istedenfor gikk vi til konditorei Demel, der vi drakk kakao mens vi kunne se konditorene arbeide siden det var åpent med glassdører så vi kunne se inn. Etter det gikk vi bare litt rundt.
Så reiste vi til shloss shönbrun, et gigantisk slott. De hadde 40 rom som bar åpne så vi hadde en audio tur. Det var veldig interessant og veldig fint både inne, ute og rundt slottet. Etter det gikk vi til en stor dyrepark som ligger 10 minutter unna. Det var en veldig fin tur og masse inntrykk. Man skal nok ikke se bort i fra at det kanskje blir en tur dit senere i oppholdet.

I morgen er det siste dag med språkkurs og det er helt sinnsykt hvor fort de 3 første ukene har gått. På mandag er det første dag på jobb, og jeg begynner klokka 06.00. De 2-3 første ukene skal jeg jobbe med frokost og jeg gleder meg veldig til å begynne å jobbe igjen. Det har vært veldig godt med 3 rolige uker, men det blir bra å komme i rutiner igjen!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar